Missie en visie

Wat is onze missie en visie?

Wij bieden de leerlingen een veilige plek aan waar leerlingen zichzelf optimaal kunnen ontwikkelen. We bereiden de leerlingen voor op de maatschappij van nu en op het onderwijs in de toekomst. We stimuleren de leerlingen om hun eigen 'ik' te kunnen zijn en ontwikkelen hierbij hun eigen talenten. Door vakken aan te bieden zoals muziek, techniek en handvaardigheid hopen we de leerlingen extra te motiveren hiermee bezig te gaan.

We zijn een Katholieke basisschool, daarom staan we open voor iedereen ongeacht cultuur, afkomst of geloofsovertuiging. We respecteren elkaar zoals we zijn en helpen elkaar waar nodig is. We willen een school zijn waar je veiligheid voelt en succes en plezier beleeft.

Wij hebben 3 kernwaarden: Creativiteit, respect en doorzettingsvermogen.

Creativiteit

Wij proberen de creativiteit van de leerlingen te stimuleren door vakken aan te bieden zoals muziek, handvaardigheid en techniek. Wij vinden het belangrijk dat leerlingen zich optimaal kunnen ontwikkelen doormiddel van deze vakken. Ze kunnen hun expressie kwijt en op deze manier er achter komen wat ze leuk vinden om te doen en wat hun talenten zijn. We gebruiken bij deze kernwaarden de 21st Century skills. Hierin staat precies waar we de leerlingen in kunnen ondersteunen en motiveren. Dit doen wij per fase (onderbouw, middenbouw en bovenbouw)

Respect

Tijdens de gehele basisschooltijd willen we de leerlingen bij brengen dat het belangrijk is dat je respect voor elkaar hebt. We willen dat leerlingen begrijpen dat het niet leuk is wanneer je respectloos met elkaar omgaat. Je kan de ander hiermee pijn doen.

Doorzettingsvermogen

Leerlingen vinden vaak een aantal dingen moeilijk en hierdoor lopen ze vast en belemmerd dit in het wel of niet dingen doen/kunnen. Wij proberen hierbij de leerlingen te motiveren en aan te moedigen juist die dingen wel te doen. Dit hoeven ze dan niet meteen zelfstandig te kunnen, maar door eerst hulp te bieden zullen de leerlingen succeservaringen opdoen. Wanneer een leerling een succeservaring opdoet zal de leerling de volgende keer minder aarzelen en het misschien alleen durven.

Thijstraat 4 - 7596 LG - Rossum

+ 31 541 763920